Binnenmelk: de start van een campagne

22/05/2012

Misschien heb je de afgelopen dagen iets over Binnenmelk gehoord. “Melk van koeien die altijd binnen staan!” was de reclameleus. Via social media en e-mail werd heftig gereageerd op dit nieuwe melkproduct, mensen spraken er schande van. En dat is precies wat we wilden bereiken!

WSPA zat namelijk achter de lancering van Binnenmelk. Met een grote abri op het Leidseplein en advertenties in dagblad Trouw presenteerde we Binnenmelk aan het Nederlandse publiek.  En die ageerden heftig tegen dit product, koeien hoorden niet binnen te staan! Helaas is dit steeds vaker wel het geval. Ondanks dat het merk Binnenmelk niet bestaat, worden er in Nederland wel degelijk vele liters binnenmelk geproduceerd. Inmiddels staan zo’n 400.000 Nederlandse melkkoeien het hele jaar op stal en hun aantal groeit elk jaar.

Actie: koe in de wei!

WSPA vind deze trend onacceptabel en komt nu in actie. Het overgrote deel van de melk geproduceerd door binnenkoeien komt in kaas terecht. Binnenkaas dus.



Daarom starten we vandaag met een ludieke kaartenactie waarbij we Nederlandse kaasmakers oproepen alleen nog maar binnenmelkvrije kaas te produceren. We hopen dat heel veel Nederlanders hun kaasmakers een kaart sturen via onze speciale actiewebsite. Hoe meer kaarten ze ontvangen, hoe groter de druk op de kaasmakers om voor binnenmelkvrij te kiezen. Ga dus NU naar www.binnenmelkvrij.nl en stuur een kaart!



Wil je op de hoogte blijven van onze actie om alle Nederlandse koeien weer in de wei te krijgen dan kun je terecht op onze website, Facebookpagina en Twitteraccount.



Alleen met jouw hulp krijgen we de koe weer in de wei! Stuur de Nederlandse kaasmakers dus vandaag nog een kaart en ga voor binnenmelkvrij!

VN-top Rio+20: ook dierenwelzijn telt

[node:article_summary]

Nieuw onderzoek in opdracht van WSPA ter voorbereiding van de duurzaamheidstop van de VN Rio+20 laat de verkeerde gevolgen zien voor milieu, banen,...