Laatste campagnenieuws

06 november 2018
De Nederlandse ANVR is de meest diervriendelijke reisbrancheorganisatie ter wereld, zo blijkt uit ons nieuwste rapport. Dit in tegenstelling tot de meeste andere internationale reisbrancheorganisaties: slechts 3 van de 62 onderzochte koepelorganisaties heeft richtlijnen voor dierenwelzijn.
21 augustus 2018
De Nederlandse wildlifefotograaf Daniël Nelson is pas 18 jaar. Toch heeft hij al diverse prijzen veroverd, zoals de titel Wildlife Photographer of the Year, de Swarovski Optik Award en de Living Planet Photo Award. Maar hoe maak je nu zo’n mooi plaatje? Daniël vertelt ons zijn do’s and don’ts.
10 augustus 2018
Olifanten in de toeristenindustrie lijden hun leven lang. Uit ons nieuwste onderzoek blijkt dat niet alleen de dieren het erg slecht hebben. Een blog door Nick Stewart, Hoofd van onze campagne Wildlife – Not Entertainers.
30 juli 2018
Vakantiegangers worden deze week op Schiphol geconfronteerd met de schaduwzijde van olifantenritten en selfies met wilde dieren. Samen met Stichting SPOTS en Stichting AAP wijzen we toeristen op het leed dat schuilgaat achter dit vermaak.
13 juli 2018
Een olifant in levende lijve zien… wie wil dat eigenlijk niet? In veel landen in Afrika en Azië kun je het geluk hebben om deze majestueuze dieren te bewonderen. Bekijk ze in het wild of anders bij een opvang. We geven je zes tips om een goede opvang te beoordelen.
01 mei 2018
’s Werelds grootste reiswebsite is gestopt met de verkoop van tickets van bepaalde shows met dieren. Maar in haar nieuwe dierenwelzijnsbeleid worden alleen shows uitgesloten die ‘vernederend’ of ‘onnatuurlijk’ zijn. We roepen TripAdvisor op om een sterker standpunt in te nemen.
19 januari 2018
Samen met ‘s werelds grootste reisorganisaties en eigenaren van olifantenparken kwamen we bijeen om te bespreken hoe we het welzijn van olifanten in de toeristenindustrie kunnen verbeteren. Gezamenlijk ontwikkelden we een nieuw businessmodel voor écht olifantvriendelijke opvangplekken!
04 december 2017
Onze campagne tegen het gebruik van wilde dieren in de toeristenindustrie heeft tot een groot succes geleid! Samen met onze supporters hebben we een van de grootste sociale netwerken beïnvloed om gebruikers te informeren over het leed achter hun selfie met een wild dier.