Online reisorganisatie City Discovery eindigt verkoop tickets voor wrede attracties met wilde dieren
Nieuws
Na gehoord te hebben over onze oproep aan TripAdvisor om te stoppen met het profiteren van misbruik van wilde dieren, nam City Discovery het initiatief en stond zelf op voor de dieren. Deze stap draagt bij aan het beëindigen van wreedheid tegen wilde dieren in het toerisme.
City Discovery heeft aangekondigd dat zij tickets voor activiteiten en locaties waar wilde dieren worden misbruikt, waaronder een aantal van 's werelds wreedste toeristische attracties, zal verwijderen uit haar aanbod.
City Discovery’s CEO Emmanuel Issaurat verklaarde dat de sector van online reizen en activiteiten leiderschap moet tonen bij deze belangrijke kwestie: "Te lang hebben we ons verscholen achter het argument dat het niet aan ons om ethische oordelen te vellen ten behoeve van onze klanten. Dat is een zeer zwak argument. We zouden onze eigen normen en ethiek moeten hebben en natuurlijk moeten die hoog zijn. Als we iets kunnen doen om weerloze olifanten, leeuwen, tijgers en dolfijnen te helpen, moeten we het doen. Onze enige spijt nu is dat we niet eerder actie hebben ondernomen."
City Discovery werd in 2003 opgericht. Het bedrijf biedt ongeveer 8.000 reizen en activiteiten aan in meer dan 700 locaties en heeft meer dan 1 miljoen klanten per jaar. Ze kunnen dus een groot verschil maken voor dieren. Dit is een fantastische doorbraak in de online reissector - we hopen dat TripAdvisor luistert en er kennis van neemt.
Als we samenwerken komt er verandering
Tot nu toe hebben 272.599 mensen (en de teller loopt door) onze petitie ondertekend om te eisen dat TripAdvisor stopt met de verkoop van kaartjes voor wrede toeristische attracties met wilde dieren. Terwijl TripAdvisor nog actie moet ondernemen, was het deze campagne die City Discovery heeft bewogen het juiste te doen voor wilde dieren.
We zijn ontzettend trots op onze supporters die hun stem verheffen en zo helpen om de boodschap te verspreiden dat wilde dieren thuishoren in het wild - ze zijn geen entertainers.
Julie Middelkoop, hoofd van de ‘Wilde dieren. Geen entertainers’- campagne van World Animal Protection zegt: "De beslissing van City Discovery om de verkoop en promotie van wrede attracties te beëindigen is een fantastisch resultaat voor dieren. Wij hopen dat andere reisorganisaties hun voorbeeld zullen en met ons contact opnemen om te bespreken hoe ze kunnen helpen om wilde dieren in het wild te houden, waar ze horen. "
Bovenop de meer dan 100 reisorganisaties die al hebben toegezegd om het wild te beschermen, verwachten we dat veel meer reisorganisaties de voetstappen van City Discovery zullen volgen.
Teken en deel de petitie vandaag
City Discovery's keuze om het welzijn van wilde dieren op te nemen in haar business model werd direct beïnvloed door iedereen die zijn naam tot nu toe aan de petitie heeft toegevoegd. Olifanten, tijgers, leeuwen, apen en vele andere soorten wilde dieren die lijden in wrede attracties hebben ons nodig om ons uit te spreken. Teken en deel de petitie alsjeblieft.
"Als we iets kunnen doen om deze weerloze olifanten, leeuwen, tijgers en dolfijnen te helpen, moeten we het doen. Onze enige spijt van vandaag is dat we niet eerder actie hebben ondernomen." - City Discovery